28 Kasım 2012 Çarşamba

Rabbimi gördüm /رأيت ربي بعين قلبي I كاظم الساهر



MEN ENTE (SEN KİMSİN)
Rabbimi gördüm kalp gözümle ,
Dedimki ; men ente ?

ben senim dedi
kale ente ( ben; ente )

dedimki ;Neresi sorusunun
senle alakası olmaz
Çünkü konu sen olunca ;
neresi diye bir soru sorulmaz
Sen ki her nere ve neresi varsa
hepsini ;
''LA EYN'deki var'', sıfatınla kuşatmışsın .1

Peki , Yer yoksa ; ''LA EYN'deysen ;
sen neredesin? dedim ;
- ya ente

Varlığımda ; varlığım yok, 2
bunu anladım
İsmimden ve cismimden geçtigimde
Vucidte ente . 3
(tek sen varsın - ENTE , )
Sen hayatımsın
ve kalbimin sırrısın
Ben neredeysem Sen de oradasın ; ENTE

ey Allahım
sözlerimden dolayı beni mazur gör
Bana affını lutfet
Senden
yalnızca senden
aff dilerim ben,
illake ENTE


Hallacı Mansur

1 ''LA EYN'deki var'' ; allah zaman ve mekandan munezzeh oldugundan
bir yerde olmakla vasfolunmayan dır. la eyn sıfatı nın manası budur.
2 Varlığımda ; varlığım yok, ; kendi varlıgımı farkettiğim müddetçe var olarak kendim vw benliğim durdugu muddetçe allaha ulaşamayacagımı anladım
3 Vucidte ente ; sen o zaman gorulur oluyorsun . aradaki perde benlikten kurtulunca kalkıyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder